października 21, 2020

Ortokorekcja wzroku, co to jest?

 

Ja Cię leczę, a Ty śpisz…


Soczewki na noc, które sprawiają, że po ich zdjęciu dobrze widzisz przez cały dzień a dodatkowo hamują rozwój wady?

Bajka? Nie - to ortokorekcja wzroku. 


Najważniejszą różnicą między zwykłymi soczewkami a ortosoczewkami poza tym, że przez cały dzień oko jest wolne od dodatkowej korekcji  jest to, że hamują rozwój wady - za to moim zdaniem zasługują na ogromny plus.


Jakie miejsce się mną opiekuje aby wszystko poszło tak jak trzeba? 


Ortosoczewki dobierałam w Centrum Okulistycznym Nowy Wzrok w Warszawie - to dość daleko ode mnie, ale myślę, że do specjalistów warto dojechać – poza Warszawą są jeszcze w Gdańsku i Krakowie. Moje wrażenia z wizyty tam były bardzo przyjemne, pierwszy raz mi ktoś tak dokładnie zbadał wzrok! Serio!


Pierwsze badanie to badanie kwalifikacyjne na którym dobiera się soczewki i sprawdza czy można je nosić czy nie. 


Niestety na badaniu wyszło mi, że mam większą wadę wzroku niż myślałam, ale pokładam nadzieję w leczeniu soczewkami.


Jak się je nakłada, jakie mam odczucia i pierwsze wrażenia? 


Soczewki dosyć szybko poprawiają wzrok, ale wymaga to regularnego stosowania  przez pierwsze tygodnie trzeba je zakładać codziennie - ale później kiedy oko się do nich przyzwyczai - efekt wyraźnego widzenia utrzymuje się dłużej i można zacząć zakładać je rzadziej. Czyli przy dłuższym noszeniu mamy ten komfort, że jak raz po imprezie czy nocy w pracy ich nie nałożymy - nic się nie stanie.


Pierwsze próby zakładania  soczewek nie są zbyt przyjemne - nie ma co się oszukiwać, ale efekt następnego dnia jest tego wart. z każdą nocą coraz  mniej czuje się je na oku i najlepiej po prostu założyć je i iść spać. , z czasem nie odczuwamy ich tak bardzo, mam nadzieję, że w kolejnym wpisie będę mogła wam napisać, że nie przeszkadzają mi już wcale. Czuję się ciało obce na oku i trzeba od razu iść spać, ale po kilku dniach byłam w stanie już jeszcze zrobić w nich jakieś drobiazgi chociaż uczucie czegoś w oku dalej mi towarzyszyło. 


Musimy też uważnie nakładać soczewkę bezpośrednio na tęczówkę - co jest moim zdaniem wyzwaniem na początku, teraz nie sprawia mi to większego problemu - na wizycie optometrysta robi trening zakładania, ale wtedy się tak dużo dzieje, że i tak trzeba później poćwiczyć samodzielnie. 


Dla kogo ortokorekcja:


  • dla krótkowidzów z wadą do -5,5 dioprtii i astygmatyzmem do 1,5 dioptrii

  • dla dorosłych i dzieci w wieku szkolnym

  • dla tych, którzy lubią spać (najlepsze efekty są przy stosowaniu min. 7h)

  • dla tych, którym zależy na zatrzymaniu pogłębiającej się wady wzroku

  • i dla zmęczonych okularami i soczewkami na co dzień



Więcej informacji o ortokorekcji możecie sobie poczytać na stronie kliniki a najlepiej umówić się na badanie kwalifikacyjne i sprawdzić czy ta metoda może Wam pomóc. 

Na hasło poprostufuksja otrzymacie 50% zniżki na badanie kwalifikacyjne.


Co o tym myślicie?

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Copyright © fuksja , Blogger